12. huhtikuuta 2017

Ajatuksia kosmetiikasta ja uudet lempparituotteet

Vauvan ihonhoito mietityttää minua jo nyt etukäteen. Vaikka koko lapsukainen ei ole vielä edes syntynyt, olen miettinyt että toivottavasti hänellä on hyvä iho, eikä hän peri minun atooppista ja helposti ärtyvää hipiää.

En ole varsinaisesti allerginen millekään, mutta ihoni on todella kuiva ja kireä. En myöskään pidä voimakkaista tuoksuista, joten usein tulee käytettyä täysin hajusteettomia tuotteita, esimerkiksi apteekin valikoimista.

Tilannetta on entisestään hankaloittanut raskaus. Vatsan venyvä iho kutisee jatkuvasti, vaikka olen koittanut kuinka huolellisesti sitä rasvailla. Lisäksi raskausaikana moni ennen hyvin toiminut ihonhoitotuote on jäänyt käyttämättä, koska olen pelännyt haitallisia kemikaaleja ja kammonnut etovia (ennen niin hyviä) tuoksuja. Raskaus virittää kyllä näköjään aistit äärimmilleen, niin hyvässä kuin pahassakin.

Olenkin pyrkinyt suosimaan nyt raskausaikana mahdollisimman turvallisia tuotteita, ja yhä enenevissä määrin luonnonkosmetiikkaa. Ennen en niinkään välittänyt mistä ainesosista rasvat ja muut ihonhoitotuotteet koostuivat, kunhan ne toimivat omalla ihollani. Nyt esimerkillisenä mammana olen kuitenkin alkanut miettimään ainesosia hieman tarkemmin.

Minulle täysin uutena tuttavuutena tuli Sophie la girafen tuotteet, joita sain käyttööni Ombrellinolta. Merkki oli tietenkin tuttu söpöistä leluistaan, mutta kosmetiikka oli jotain ihan uutta. Mielsinkin merkin kosmetiikkatuotteet ensin vain laadukkaan ja kauniin ulkokuoren omaaviksi, en niinkään laadukkaiksi ihonhoitotuotteiksi. Brändi kun on tunnettu nimenomaan söpön ulkonäön omaavista ikonisista leluistaan.


Sophie la girafe kosmetiikka on kuitenkin serfioitua laadukasta luonnonkosmetiikkaa, ja kaiken lisäksi suomalaista! Brändi itsessään on ranskalainen, mutta kosmetiikka tulee Suomesta, pisteet siitä :) Lisäksi ainesosat ovat huolella mietittyjä, laadukkaita ja luonnonmukaisia, kuten esimerkiksi mustikkaöljyä, laventeliuutetta, ja valkoista teetä. Plussana vielä tälle sarjalle täytyy sanoa, että tuotteet eivät sisällä mitään allergeenejä tai tuoksuja.




Olen testaillut näitä tuotteita nyt omalle iholleni, ja ilahtunut laadusta. Babyoilia olen käyttänyt kutisevaan möhömahaan, kasvovoidetta omiin atooppisiin kasvoihini ja sos-voidetta halkeileviin kämmenselkiini (kyllä, sellainenkin on mahdollista :D). Tuotteissa on luontainen hyvä tuoksu, ja toivon että nämä toimivat sitten yhtä hyvin myös vauvan ihonhoidossa.

Tuo sos-voide on ilmeisesti kehitelty etenkin vauvan ärtyvän vaippa-alueen hoitoon, mutta minulla itselläni se on toiminut tosiaan tehovoiteena niin kasvoissa kuin käsissäkin. Sillä olen tosiaan parantanut myös huonokuntoisen käsieni ihon, jota olen koittanut vaalia koko talven ajan tuloksetta. Olen kuullut että vauvoilla se toimisi myös "ulkoiluvoiteena", joka suojaa tehokkaasti viimaa ja kylmyyttä vastaan.

Tämän tuotesarjan lisäksi vauvalle on tietenkin hankittuna mm. kosteuspyyhkeitä pikkupesuihin, sekä perinteistä talkkia ja sinkkivoidetta. Aika näyttää, millaiset ihonhoitorutiinit meille sitten pikkuneitin kanssa muodostuu. Olen kuitenkin mielissäni, että löysin itselleni täysin uuden tuttavuuden, joka kaikenlisäksi toimii ja on turvallinen käyttää myös lapselle.


PS. 

Älkää leikelkö hysteerisenä näitä puruleluja kappaleiksi. Ne ovat ihan yhtä homeessa kuin kaikki muutkin kastuneet purulelut, joiden pikkuruisestä reiästä vesi pääsee muhimaan lelun sisuksiin.

Se homekohu oli siis täysin valheellinen juttu, jossa ei oltu otettu selvää lelun oikeaoppisesta puhdistuksesta/käytöstä. Tämä kyseinen Sophie la girafe purulelu ei ikinä homehdu, kun sitä käytetään oikeaoppisesti puruleluna, eikä kastella vedellä. Lisäksi materiaaleiltaanhan tämä on todella laadukas ja turvallinen vauvalle, koska mm. värjäys on tehty ruokaväreillä.

Terveisin,
Eräs hysteerinen äiti



Onko teille nämä tuotteet ennestään tuttuja? :)


Tuotteet saatu yhteistyössä Ombrellinolta

Seuraa blogia myös Instagramissa @annijohannan


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti